۱۳۸۸ فروردین ۳, دوشنبه

حسین صفا در نمایشگاه بین المللی کتاب


حسین صفا و اولین گزیده اشعارش (کنار پله ی تاریک ) در نمایشگاه بین المللی کتاب

خارج از دنیای ترانه های چاووشی به او اردات خاصی دارم ؛ مخلوق جالبی است که ذهن خلاقی را از خدایش به امانت گرفته.. شاید ترانه هایی که سروده درصد کوچکی از توانایی های او را به سمع عموم رسانده و شهرتی ناخواسته را برایش رقم زده که گویا مسبب دردسرهایی نیز برای او شده بود..

کنار پله ی تاریک مجموعه ایی از غزلیات حسین صفا

بله بالاخره مجوز انتشار کتاب او صادر شد و میتوان صفا را خارج از دنیای ترانه های چاووشی هم ملاقات کرد ، کتابی از حسین صفا که به گفته ی خودش به احتمال زیاد برای نمایشگاه کتاب آماده ی پخش میشود..

صفا را به خاطر صراحت کلامش دوست دارم ؛ متاسفم قصه ی میلیمونها ایرانی بود که با شجاعتی زیرکانه این ترانه ی مصور اجتماعی را خلق کرد. کتابی که شاید به خاطر حساسیت ها به روی نام حسین صفا ممیزی های زیادی را به همراه خود یدک میکشد ، اما به هر روی فرصت مناسبیست تا صفا وارد گود شود تا درست شعر گفتن را به برخی بیاموزد ؛ به صفا افتخار کنیم تا بلکه خواهران ترانه سرا نیز به خود بیایند و اسم مقدس شعر را به روی چیدمان لغتهایشان نگذارند دوستان مضمون دزدی که دیگران را به دزدی متهم میکنند ،گاه ترانه هایشان را میتوان از لحاظ هجویات با شوخی های عامیانه در مقام مقایسه قرار داد ؛ دوستان (ترانه) سرای محترم و (مکرم) که لومپنیزم خود را به خوبی در وبنوشته های خود به رخ همگان کشانده اند ؛ بگزریم ازین از خدا بی خبران و از حق نگزریم و

صفا را خارج از دنیای ترانه های چاووشی بشناسیم و دوست داشته باشیم...

۲ نظر:

نقطه نويس گفت...

با توجه به اينكه با ترانه هاش تا حدودي شناخته شده، اميدوارم استقبال خوبي از دفتر شعرش بشه :)

مانه نائینی گفت...

سلام.
و قدم زدن در این خانه و خواندن نام و نشان دوست در این روزهای بی نام و نشانی ام غنیمت بود...
قلمتان تا همیشه نویسا...

فرهاد عزیزی